Tuesday, April 17, 2007

Diari 17-04-2007

Aku tak faham betul dengan bebudak AF5 kali nie. Macam-macam penyakit yang dia orang ada. Sebijik macam Akademi Hospital.
Jika semalam Ebi sakit mata, hari nie giliran Shawal pulak sakit bahu. Terpaksa Astro bawak dia ke tempat urut. Manjanya badan diorang. Entahlah....



Kelakar betul aku tengok Mila.... ada ke masak popiah pakai microwave... Nasib baik tak berasap microwave tu. Nampak sangat tak pernah masak awek sorang nie.





Heliza pulak aku lihat beria-ia nak mengajar Dafi lagu cina. Cara beliau tu boleh mengundang kontoversi dan boleh menimbulkan kemarahan peminat Dafi.
Aku takut undian Heliza akan terjejas. Sekarang nie pun undian Heliza semakin hari semakin merudum.


Cik Mila kita pulak sibuk menguji suara pontianaknya. Agaknya dia nak buat persediaan untuk berlakon cerita pontianak bila dia keluar nanti.








Kelas Bahasa Inggeris hari ini memberi penekanan dan fokus berkaitan komunikasi ketika melakukan perhubungan menggunakan telefon.



Hari ini cikgu tarian yang selalunya sibuk (atau buat-buat sibuk) telah hadir dan dapat meluangkan masa bersama pelajar AF5 nie. Macam tulah cikgu.... takkan pembantu aje yang datang...
Seperti biasa Cikgu Linda akan memberikan penekanan ke atas koreografi tarian "Menuju Puncak" agar ia nampak lebih baik berbanding minggu-minggu sebelumnya.



Nampaknya hari ini anak Cikgu Jasmin dan kucingnya telah menjadi 'tetamu' pelajar-pelajar AF5. Alamak Astro.... 'kejutan' nie dah basi dah.... Bab-bab kucing nie dah stereotype sangat kat Akademi Fantasia. Takkan nak buat benda yang sama.
Nampak sangat anak Cikgu Jasmin nak pun nak tumpang glamour maknya. Aku rasa lain kali tak payahlah bawak binatang-binatang peliharaan kat dalam akademi tu. Kalau nak bawak pun bawaklah binatang-binatang liar macam buaya ke, harimau ke.... barulah 'best'.

Mata Ebi yang sakit pada hari semalam nampaknya sudah sembuh... Alhamdulillah... semakin berkurang pesakit kat wad Akademi Hospital. Tinggal Shawal aje yang belum sembuh.

Sepanjang aku menonton Diari AF5, cuma Kelas Pemanasan Vokal sahaja yang aku rasa lain dari yang lain dan amat menarik. Mungkin kerana tenaga pengajarnya baru dan masih mempunyai perbagai idea-idea baru.

Cikgu Shafi hari ini diperlihatkan memberi tumpuan kepada nyanyian pelajar-pelajar perempuan aje. Mana adil.....

1 comment:

Rude_evils said...

Hey im from brunei,kami sekeluarga suka ngan MILA! Dia punya suara unique gile..Aku yg tak suka AF nie,jatuh hati lh sebab MILA! Fuyoh! So guys buka mata anda,undi mereka yg berbakat! AFUNDI MILA AEUNDI MILA AEUNDI MILA